Package engine

Enum Class MoteurDeJeu.EtatJeu

All Implemented Interfaces:
Serializable, Comparable<MoteurDeJeu.EtatJeu>, Constable
Enclosing class:
MoteurDeJeu

private static enum MoteurDeJeu.EtatJeu extends Enum<MoteurDeJeu.EtatJeu>
États principaux possibles du jeu (machine à états).
  • Enum Constant Details

    • PAS_DE_MONDE

      public static final MoteurDeJeu.EtatJeu PAS_DE_MONDE
      Aucun monde n’est chargé ou généré.
    • PAS_DE_JOUEUR

      public static final MoteurDeJeu.EtatJeu PAS_DE_JOUEUR
      La carte existe mais aucun joueur n’est créé.
    • MORT

      public static final MoteurDeJeu.EtatJeu MORT
      Le joueur est mort (vie à zéro).
    • EXPLORATION

      public static final MoteurDeJeu.EtatJeu EXPLORATION
      Jeu en mode exploration normale (hors combat).
    • COMBAT

      public static final MoteurDeJeu.EtatJeu COMBAT
      Combat en cours entre joueur et monstre.
  • Constructor Details

    • EtatJeu

      private EtatJeu()
  • Method Details

    • values

      public static MoteurDeJeu.EtatJeu[] values()
      Returns an array containing the constants of this enum class, in the order they are declared.
      Returns:
      an array containing the constants of this enum class, in the order they are declared
    • valueOf

      public static MoteurDeJeu.EtatJeu valueOf(String name)
      Returns the enum constant of this class with the specified name. The string must match exactly an identifier used to declare an enum constant in this class. (Extraneous whitespace characters are not permitted.)
      Parameters:
      name - the name of the enum constant to be returned.
      Returns:
      the enum constant with the specified name
      Throws:
      IllegalArgumentException - if this enum class has no constant with the specified name
      NullPointerException - if the argument is null